9 Ocak 2008 Çarşamba

SEKER HAMURLU PASTA MACERAM

Uzun ugraslardan arastırmalardan sonra çok istediğim şeker hamurunu yaptım ve geçen kurban bayramında üzerinde güzel bir çiçek bahçesi olan bu pasta ortaya çıktı.Aslında bir çok yas pasta yaptım bu sayede güzel pandispanya yapmayı ögrendim.Size teker teker tarifleri sunacağım.Ama öncelikle şeker hamurlu pastayı ve maceramı yazmak istedim...
Belki biliyorsunuz ben suanda Mus'un Malazgirt ilçesinde görev yapıyorum.Tabi burada şeker hamuru malzemelerini temin etmek oldukca zor hatta imkansız.Ama şükür ki internet var.Bir çoğumuz gibi net üzerinden alışverişten çekiniyordum ama denemeye karar verdim.Öncelikle Malazgirt esnafını gıda boyası sorgusuna tuttum tabi şaşkın bakışları görmeliydiniz

-Hocam(burada dr ve öğretmenlere böyle hitap ediyorlar) o dediğiniz nedir ki? dediler.
-Pasta yapıcam renkli olsun istiyorum dedim kabaca
-Bilmiyoruz hoca gazete satan yerde boya vardır dediler(kırtasıyeden bahsediyor)

Tabi bir pastane var ondada bulamadım.Neyse sonra basladım nette aramaya derken ESTORE alışveriş sitesinde GURME kategorisinde Celal Ustanın pudra şekerini gıda boyalarını ve tylose-c yi buldum daha sonra baharatlar arasına baktığımdada toz jelatini gördüm hatta agar agar da vardı hemen sipariş ettim.Ülkemizin bu en uzak noktasına 2 günde yolladılar ve hiç bir sorun çıkmadı.Kutuyu aldıgımda okadar mutlu oldum ki anlatamam.Geriye bir tek likit glikoz kalmıstı.Eczaneden gliserini alırken onuda sordum çırak ellerinde toz glikoz oldugunu soyledi hatta içine su koyalım likit olur hocam diye ekledi:)) Ben yine netin başına geçtim nasıl bulurum acaba bu glikozu dedim.Sonrada DENİZ GÜNEY'in tariflerini buldum.Sizde incelersiniz yabancı tariflerde geçen bazı terimlerin evde nasıl yapılacagından bahsetmiş okadar yararlandımki anlatamam ve kendim glikoz surubumu yaptım.Katkısız ve dogal oldu bayıldım.
Bütün malzemeleri temin ettikten sonra şeker hamurunu yapmaya koyuldum...Bir çok tarif var nette bloglarda ama ben her zaman tariflerini zevkle yaptıgım sevgili Pastacımız Burcu Hanımın şeker hamuru tarifini kullandım.Eklediğim linkte tüm ayrıntılarıyla şeker hamuru yapımı ve şekillendirme yöntemleri mevcut.Aslına sadık kalarak denedim sonuc çok güzel oldu tavsiye ediyorum.Pastaya gelince denemeler ve arastırmalar sonucu olusan bir tarif uyguluyorum.Yararlandıgım kişilerden önce özür diliyorum çünkü gerçekten ordan oraya atladıgım için isimleri aklımda tutamadım sonrada teşekkür ediyorum...sevgiler...

Pandispanyası için:

*4 adet oda ısısında beklemiş yumurta
*4 kahve fincanı toz şeker
*3 kahve fincanı un
*1 kahve fincanı bugday nişastası
*2 adet vanilya
*yarım paket kab.tozu
*yarım kahve fincanı sıvıyağ
*ıslatmak için süt

Ara kreması için


*1 paket crem ole(istediğiniz çeşit) ben bu pastada cappıcuno aromalı kullandım
*1 paket toz krem şanti
*400-600 ml kadar soğuk süt

Pandispanyanın Yapılışı:

  1. Ön hazırlıkları yaparak baslayalım.Ben davul fırın kullanıyorum sadece alt kısmını acıyorum kek yaparken.Ama derece ayarı fırında 180 dereceye ayarlayın.Kek kalıbınızda kelepçeli olursa rahat edersiniz.Alt kısmına yaglı kagıt serip kenarları yaglayıp unlayın şimdi hazırız.
  2. Önce iki adet çırpma kabı alıyoruz.Yumurtaları dikkatlice sarı-beyaz olarak bu iki kaba ayırıyoruz.Sarıların üzerine 2 fincan şekeri vanilyaları ve sıvıyağı ekleyip iyice cırpıyoruz.Rengi beyazlaşana kadar.
  3. Yumurta aklarını mikserin yavas devirinde 2 dk kadar cırpıyoruz ve kalan 2 fincan şekeri azar azar ekleyerek hızlı devırde cırpmaya devam ediyoruz.Aklar küçük tepecikler olusturup krem şanti gibi olana kadar çırpmaya devam etmeliyiz.
  4. Diğer tarafta unu nişastayı ve kabartma tozunu eliyoruz.Önce yumurta sarısıyla yaptıgımız karısımı tahta kasık yardımıyla yavasca beyazlara karıstırıyoruz dikkat edilecek nokta burası beyazları söndürmemek gerekiyor.Kabın altından derince alt üst ederek karıstırmamız lazım.
  5. Sonra unlu karısımıda azar azar ekleyip yine söndürmeden karıstırıyoruz.Kalıba döküp yaklasık 45 dk pişiriyoruz.Pandispanyayı mutlaka bir gün önce yapın daha yumusak ve güzel oluyor.Streç filmle iyice sarıp oda ısısında bekletırsınız ertesi gün kullanmaya hazır olarak

Ara kreması için:

  1. 1 paket crem ole ve 1 paket toz krem şantiyi çırpma kabına alıyoruz
  2. Önce 2 su bardağı sütü ekleyip cırpıyoruz daha sonra kıvamı sizin istediğiniz gibi olana kadar süt ekleyerek cırpmaya devam ediyoruz.

Pandispanyamızı ortadan ikiye kesiyoruz sütü hafif ılıtıp iki katıda fırca yardımıyla ıslatıyoruz.Ara kremamızdan alt kata iyice sürüyoruz cok az bir miktar üzeri için ayıralım.Diğer katıda üzerine koyup kaln kremayla bir güzel kaplıyoruz ve dolaba kaldırıyoruz.Bu arada süslemeye geçiyoruz.

Üzeri içinde linklerde olduğu gibi şeker hamuru hazırladım.Gülleri kendim yaptım yaprak ve diğer çiçekleri kalıpla kestim.Kelebekleride kalıp yardımıyla kestim üzerlerine granül şekerle süs yaptım.Tepsiye dizdim ve kurumalarını bekledim.Pastanın üzerine en son su yardmıyla yapıstırdım.Afiyet olsun....

11 kişi yazmış,sende yazmak istermisin?:

Baharcicegi dedi ki...

Pastaniz tama bahar gibi olmus rengaren cicekler harika ici acici bir görüntü olmus,cicek bahcesi gibi yada bahar cicegi gibi,ismim bahar cicegide bana cok yakisir bu pasta elinize saglik

Unknown dedi ki...

Hocam gerçekten çok büyük çabalar sarf etmişsiniz ama çabalarınıza deymiş bu güzel pasta tebrik ederim ellerinize sağlık...Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık pasta çok güzel olmuş. Şeker hamuru ile çalışmayı bende çok istiyorum ama gözüm almıyor. Bride merak ettiğim bir şey var , pastayı yerken şeker hamurunu ayırıyormusunuz yoksa yeniyormu.
sevgiler.
canan

NİRVANA dedi ki...

canlarım teşekkür ederim yorumlarınız için...Canancım tadı kötü değil şeker zaten agızdada eriyor ama gülleri yemek zor oluyor kuruyunca iyice sertleşiyor..birde vanilya çilek aroması bulursan ekle derim daha güzel bi tat elde edersin..sevgiler

pasta caddesi dedi ki...

ay güzelim nerde bu pasta nerde benimki hiç alakası varmı benimkiyle... Seninki tam profesyonel olmuş, ne diyim... İyi ki muş'tasın bula mazlewme bulamayan halinse buralarda olsan korkarım valla. Elllerine kollarına sağlık, sevgiler...

tolunay

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Harika bir süsleme olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler…

İLKAY dedi ki...

Selamlar...Adana'yı görünce hemen atladım yorum yazmaya...
Görevinizi umarım başarıyla tamamlarsınız diyerek başlayayım...
Ben de Adana'dan İlkay....
Sizi zininizle hemen linklerime ekliyorum....Adana'dan pek blog dünyasından kimse yok...Çok sevindim sizi görünce....
Adana'dan sevgiler,
Görüşmek dileğimle,
İlkay

Adsız dedi ki...

İlk şeker hamurlu pastan olduğuna eminsin değil mi?
Gayet profesyonel duruyor da...
Çok hoş olmuş gerçekten.
Ellerine sağlık!

ceyt dedi ki...

pastan harika olmuş, ellerine sağlık canım.bende arkadaşlarda gördüçe imreniyorum ama bi cesaret edip yapamadım açıkçası.sadece izlemekle yetiniyorum.
sevgiler canım.

sarımutfak-hande dedi ki...

harika bir pasta olmuş ellerine sağlık insan yemeye kıyamaz ayol

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik pastan negüzel olmus bahar gibi icim acildi banada beklerim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...