3 Mayıs 2013 Cuma

Ödüllü MEKİK BÖREK


Bugün cok güzel bir yerde kahvaltıdaydık...Tavsiye kanalı beni sevgili Şefika ile çay saatine davet etti...Moda Teras ta cok eglenceli bir gun gecırdık...Ülker Teremyag bize sponsor oldu...Bizde teremyagla hazırladıgımız nefis lezzetlerle katıldık...Eskiden beri teremyag kullanıyorum ve tadı cok hosuma gidiyor...Tereyağını kokusundan dolayı tüketemiyorum ve teremyag koku bırakmayan ama margarın gibi olmayan cok özel bir yag...Tavsiye meleği olduktan sonra bana paket yolladılar ve afiyetle yedik..

Bu tarif arkadaslarım tarafından birinci secildi ve Arçelik tost makinasıyla ödüllendirildim...Herkese çooook teşekkür ederim....Erken anneler günü hediyesi oldu benim için...
Sabah Tibet erken kalktıgı için nasıl olsa uyanıyoruz börekleri sabah yapayım demiştim...Ama iki ayagım bir pabuca girmedi değil...Tibet durmadı bir türlü beni istedi annem aldı hamuru annemi istedi ben aldım hamuru...Acıktı bir yandan emzirip bır yandan fırına bakıyorum sonra giyin hazırlan derken neyseki cıktım evden.Yarım saat gecikmeyle toplantıya katıldım...Herkes muhtesem tariflerle gelmişti bayıldım...Ellerinize saglık arkadaslar..Benmde tarifim cok sevildi...Yapılışı cok zor değil ama ben sabah yetiştireceğim için fotograflayamadım...artık bi dahaki sefere...

Maizemeler:

*1 yumurta
*1 çay bardağı süt
*yarım çay bardağı sıvıyağ
*100 gr teremyağ
*1 tatlı kaşığı tuz
*2 tatlı kaşığı şeker
*yarım paket yaşmaya
*alabildiğince un

iç harcı:
*250 gr kıyma
*2 haşlanmış patates
*1 kuru sogan
*tuz karabiber
*Yarım cay kasıgı muskat
*1 cay kaşıgı tane kimyon
*2 yemek kaşıgı teremyağ

 ayrıca hamuru acmak için nişasta ve üzeri için 100 gr kadar teremyag

Yapılışı:
  1. Hamuru için un hariç diğer malzemeleri karıstırıp unu azar azar ekleyerek poğaca hamuru kıvamında bir hamur hazırlıyoruz.
  2. Hamur dinlenirken iç harcı için soganı ve kıymayı teremyagda kavuruyoruz piştikten sonra haslanmıs patatesle karıstırıyoruz..Tuz karabiber muskat ve kimyonu ekleyip sogumaya birakıyoruz...
  3. Hamuru önce 2 ye daha sonra herbir parcayı 8 bezeye ayırıp nişastayla tabak kadar acıyoruz.
  4. 8'er 8'er üstüste koyuyoruz tüm hamuru merdaneyle inceltiyoruz.Kare seklinde yaparsanız daha kolay olur..
  5. Sonra bir ucundan kıvırıyoruz rulo hale geliyor.Her bir ruloyo yaklasık 2 cm kalınlıgında kesiyoruz..
  6. Kestiğimiz parcaların iç yüzü spiral halini almıs oluyor elimizle yada merdaneyle inceltiyoruz iç harcını koyup ucları yapıstırıyoruz...Yapısan kısım alta gelecek sekilde tepsiye diziyoruz..
  7. Teremyağı eritip 1 er yemek kasıgı kadar herbir mekiğin üzerine döküp 200 derecelik fırına veriyoruz.Cabuk pişiyor arada kontrol etmeniz gerek...Afiyet olsun...


23 kişi yazmış,sende yazmak istermisin?:

BAL ANNE dedi ki...

emek emek yapılmış tibetle iyi başarıyorsunuz
....çokk güzel gözüküyor ellerinize sağlık.....

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.Sevgiler...

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Böreği ben de tadanlardanım.Kesinlikle çok lezzetliydi deneyeceğim tariflerden ellerinize sağlık..Hediyenizi güle güle iyi günlerde kullanın..Çok güzel bir gündü benim için de..Sevgiler..

vişnap dedi ki...

Canımmm önce Tibet'in bal yanaklarından çok çok kocaman öperim.Mekik böreğin şahane görünüyor ödülü hakkıyla hak etmiş,ellerine sağlık canımmm.Nirvanacağım ben şehir dışında olduğumdan katılamadım:(İnşaAllah bir daha ki toplantı da aranız da olurum.Hepinizi çok özledim.Sevgiler,selamlar canımmm.

İnci Yemek dedi ki...

Nirvana'cığım:)sana sevgi ile dokunarak sohbetimize bayıldım:)çok güzel gün oldu en kısa sürede tekrar görüşmek dileğiyle.
Ayrıca muhteşem lezzetli böreğin için tekrar kutlarım canım seni:)
mekik böreğin lezzetini bir tarafa bıraksak dahi,sabah sabah verdiğin mücadele ile yine ödül alırdı:)
öperim seni...

Kakuleninbebekleri dedi ki...

harika bayıldım sana oğluşuna samimiyetine gerçekten ellerine bir de yüreğine sağlık :) en kısada görüşmek dileğimle canım :)

zeymurancafe dedi ki...

benım de uzun zamandır aklımda olan bır poğaça tarıfı o kadar guzel poğaça tarıflerı var kı bır anda hepsını yapamıyoruz tabıkı ama senın tarıflerını de cok begenıyorum ozenlı itinalı bak herkes benımle aynı fıkırdekı odulle taçlandırmışlar senı hedıyenı ıyı gunlerde kullan ellerıne emeklerıne sağlık ıyı günler anneler günün şimdiden kutlu olsun:)

Unknown dedi ki...

Eminim tadı da görünüşü kadar nefistir. Ben de etkinlik için davet almıştım; ancak o gün homeoffice çalışma günüm olduğu için aranızda olamadım. İnşallah başka bir sefer tanışırız. Selamlar

NİRVANA dedi ki...

Bal anne ; teşekkür ederim biraz zor oluyor tabi ama seviyorum yapmayı...
Hatice avcı teşekkür ederim
Arzu hanım bende çok güzel bir gun geçirdim ve çok memnun oldum tanistigimiza....

NİRVANA dedi ki...

Macide ablacim sağol öperim tabiki...artık bir sonrakinde inşallah..
Inci ablam çok çok teşekkür ederim...tanışmak çok güzeldi sohbetimiz de en kısa zamanda tekrar görüşmek dileğiyle...
Emine cim çok sağol...görüşmek dileğiyle...

NİRVANA dedi ki...

Zeymuran canım çok sağol...düşüncelerin beni çok mutlu etti...seninde anneler gününü kutlarım...sevgiler...
Mahzun prenses canım tanismayi çok isterim inşallah bir dahaki sefere...

Nilgün Komar dedi ki...

canımmmm tebrik ederimmmmmmmmmmmmmm
çok sevindimmmmmmmmmmmmmmmmmm

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuş

Unknown dedi ki...

Ahh nasıl bir güzelliktir böyle,çıtır çıtır görünüyor.Çok gördüm bu tarifi ama bu kadar güzel görüneni görmedim doğrusu:)
Ellerine sağlık cnaım benim:)
Güle güle kullan tost makinanı:)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

maşallah kuzum beraberlik harika olmuş şefikaya selamlar mmmmmmm:))))

Unknown dedi ki...

Canım kıyır kıyır olmuş ellerine sağlık.Başarıların daim olsun,sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

süper bir görüntü
çok iştah açıcı
ellerine sağlık

birgulunlezzetleri dedi ki...

harika
sevgili nirvana böregin gerçekten harika idi. yanlız ricam enson kesince şu sipral kısmını resimlersen çok sevinirim.kare açtım rulo yaptım 2 cm kestim kısmı lütfen
sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Tebrik ederim nefis görünüyor gerçekten ödülü hak etmiş. Ellerine sağlık canım.

ihlamurcum dedi ki...

Tebrikler, hemde çocukla .Gerçekten resim süper çıkmış,elinize sağlık.

BAL ANNE dedi ki...

SELAMM çok güzelgözüküyor.... ellerine sağlık ankaradan sevgiler......

Unknown dedi ki...

Bu boregi mayalandiriyomuyuz

Aslıhan Yerlikaya dedi ki...

Immm çok güzel görünüyor deniycem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...