25 Ekim 2013 Cuma

Evde Kemik Suyu Yapımı

          Uzun bir ara verdim yine yaz tatili bayramlar adana gezmeleri derken zaman ucup gitmiş ve ben blogger tembelliği hastalığına tutulmusum sanki....Tibet Yankı benim zamanımın cogunu aldıgından arkadaslar inanın yemegi bile alelacele yapıyorum...Zaten süslemek sunmak foto cekmek bana coook uzak artık...Eskiden nasıl yetiştiriyorlarmıs anlamıyorum onca cocukla ben bir taneye anca yetisiyorum...2 bucuk aydır ücretsiz izinde oldugumdan dolayıda hep evdeydim ve ogluma doydum diyebilirim...Bu hafta işe basladım ve yine özlem basladı...Tabi evde oldugum bu süre zarfında neler yaptım neler...Kış hazırlıgında cok calıskandım bu sene yapmadıgım sey kalmadı...Tarifler sırayla blogda olacak....Evde bebek olunca tabi her yemegın yararı dusunuluyor bende kurbanı fırsat bilip kemiklere daldım tabi...Ben netten stock yapımına bakıp yaptım bence bu daha lezzetli oluyor.Denemenizi tavsiye ederim...Sevgiler dostlar hosbulduk....

Malzemeler:

* 1-2 kilo Dana uyluk kemiği(kurban kesilirken hazırlattım içi ilikli uzun kemikleri sectim 8-10 cm kestırdım)

* 2 mor sogan (bu daha lezzetli ama normal kuru soganda olur)

* 2 havuç
* 1 kerevizin sapları ve yaprakları
* 2 defne yapragı
* 1 tatlı kaşığı kuru dağ kekiği
* 1 dal taze biberiye
* 1 tatlı kasıgı tane karabiber
* 5-10 tane kadar maydanoz sapı
* cok az salça
* 2-3 litre su
* 1 yemek kaşığı sirke



YAPILIŞI:
1-Kemikleri yıkayıp kurutun ve fırın tepsisine dizin ızgara ayarında 200 derecede yarım saat fırınlayın resimdeki gibi iyice kahverengi olsunlar...

2- Sebzeleri bu arada et suyu yapacagınız tencereye alın 2-3 yemek kasıgı yag ekleyıp cok az da salcayla birlikte karamelize edin.

3-Kemikler daha sıcakken tepsinin uzerine biraz su dokun ki yaglar ve ilikler iyice suya gecsin.Sonra tencereye kemikleri güzelce dizin ve suyu dökün...

4-Kemiklerin üzerini 1 parmak gececek sekilde oda sıcaklıgındaki suyu ekleyin benim tencerem 2,5 lt kadar aldı...

5-Defne yapragını,karabiberi,kekiği,sirkeyi ve biberiyeyi ekleyin...Kaynama noktasına gelince altını kısın ve 4-5 saat kısık ateste bırakın...

6-Sonra kemikleri içinden cıkarın zaten ilik erimiş oluyor bir kevgirle içindekileri alın kalan suyu süzüp istediğiniz sekilde dondurun...
Ben buz poşetine doldurdum acıkcası pratık oldu...Kemiklerden sıyırdıgım etleri baska kaplara koydum üzerinede biraz et suyu ekledim corbalık olarak dolaba koydum...Afiyet saglık olsun...





4 kişi yazmış,sende yazmak istermisin?:

Aysel dedi ki...

Ellerine sağlık, zahmetli bir uğraş ama Tibet Yankı'ya şifa olsun yarasın. Sevgiler. (Aysel_Eski Sıcak Paylaşımlar Bloğundan :))

caferengigül dedi ki...

Hoşgeldiniz:)
Et suyunu fırınlanmış kemikle yapmak büyük lezzet farkı yaratıyor gerçekten.Uğraşması zor olsa da bu doğal lezzete ulaşmak helede bir minik içinse değer.
Sevgiler.

vişnap dedi ki...

Canımmmm Nirvanacığımmm ellerine,emeklerine sağlık .Teyzem de kemik suyunu bu şekil yapardı.Tadı nefis olurdu .Tibet'i ve seni çok çok öpüyorum sevgilerimle.

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinası
döner makinası
çay kazanları
Endüstriyel Mutfak
sanayi tipi
çay makinası
remtamutfak.net
Remta Döner Makinası
Remta çay kazanı
sanayi tipi çay makinesi
sanayi tipi tost makinesi
elektrikli ızgara
endüstriyel
film izle
film izle
cerciko.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...