30 Kasım 2007 Cuma

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 5- ÇATAL


Bu etkinliğe katıldığıma çok seviniyorum.Sevgili Nurcan için ben tuzlu bir tarif yaptım.Ayrıca ona benide davet ettiği için teşeşkkür ederim.Bu tarifi Hatice (portakalağacı) abladan almıştım.Denemiştim tadı okadar güzel oluyorki.Ayrıca buzdolbaında 1 hafta kalsa hamura bisey olmuyor bence yapın deneyın çaya yakışan bir tat..Afiyet olsun... Mutlu çay saatleri...


MALZEMELER:
*1 paket (250 gr) margarin (eritilip soğutulacak)
*1 ç.b. sıvıyağ
*1 ç.b. ılık su
*1 tatlı kaşığı mahlep
*1 paket kabartma tozu
*1 yumurtanın sarısı
*1,5 çay kaşığı tuz
*aldığı kadar un(yaklaşık 5 su bardağı)

üzerine: 1 yumurtanın akı+çörek otu

YAPILIŞI:

  1. Margarini, bir yumurtanın sarısını, mahlebi, sıvıyağı, ılık suyu, kabartma tozunu ve tuzu bir kaba alın.Azar azar unu ilave edin. Hamuru yoğurun. (hamur önce katı bir kıvam alır, yoğurdukça yumuşar.) hamurun üzerine streç kapatın ve buzdolabında 2-3 saat bekletin.

  2. Hamurdan parçalar koparıp elinizle çubuk haline getirin. Daha sonra bu çubuğa S şekli verin.

  3. S şeklinin uçlarını birleştirip çatal şekli elde edin. Üzerine yumurta akı sürüp çörek otu serpin ve çatalları yağlanmamış tepsiye dizip 200C'de yaklaşık 30 dakika pişirin.

14 kişi yazmış,sende yazmak istermisin?:

Baharcicegi dedi ki...

catal kurabiyeleri nefis olmus,elinize saglik

Adsız dedi ki...

CANIM KURABIYELER COK ISTAH ACICI GORUNUYOR
ELLERINE SAGLIK
TARIFI SAYFAMA EKLEDIM CANIM
KATILMAN BENI COK SEVINDIRDI
COK TAESKKUR EDEROM
SEVGILER

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Çatal benimde en favori yiyeceklerimden biridir...

ellerinize sağlık.

çay yanına sabah kahvaltısına pek güzel gider.

sıcacık sevgiler..

www.misssgibi.com

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Aman aman neler döktürmüşsün doktorum civanım. Çatalda misafir sofranda harika gözüküyor ellerine sağlık. Bu arada sitende değişiklikler görüyorum hoş olmuş. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Catallar harika görünüyor,ellerinize saglik.

Selin dedi ki...

Selam,
Ben Selin. Bloglar arası gezinirken rastladım sana. İyi ki de rastlamışım ama. Ne kadar güzel tarifler böyle. Sunumlar da harika. Ellerine sağlık. Seni linklerime ekliyorum. Umarım sık sık görüşürüz. Sevgilerimle...

NİRVANA dedi ki...

herkese teşekkür ederim çok sağolun sizlerinde siteleri pek güzel yaaa...

ceyt dedi ki...

nirvanacım, çatalı çok severim bende.evde yapmamıştım hiç.ama bu tarifi deniycem.ellerine sağlık canım.
sevgiler

Melek* dedi ki...

ARKADAŞIM ARAMIZA HOŞGELDİN AMA HEM DOKTOR OLUP HEM BLOG İDARE ETMEK UMARIM ZOR GELMEZ YAŞLARIMIZ AYNI SAYILIR BENDE 24 MEMLUN OLDUM SİTENİZ YENİ BİRİNE GÖRE FAZLASIYLA GÜZEL BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM BU ARADA MESLEĞİNİZ ÇOK GÜZEL İNSANLARDAN HAYIR DUA ALMANIZ GAYET KOLAY AHİRETTE O DUALARLA KÖŞEYİ DÖNÜP SÜPRİZ PAKET OLARAK KARŞINIZA ÇIKACAK MESLEĞİNİZDE HAYIRLI OLSUN GÖRÜŞMEK ÜMİDİYLE

banu kırmızıgül dedi ki...

merhaba,
ellerınıze saglık nefıs gorunuyor.
sevgılerımle..

Adsız dedi ki...

Merhaba sitenizi linklerime ekledim. Sizden de rica etsem beni linklerinize eklerseniz çok sevinirim.
Sevgiler…
http://tatilveotel.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

slm
harika olmuş ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Merhaba,yorumunuz için teşekkür ederim.Benim blog da yeni sayılır.Etkinliklere katılmanız çabuk adapte olduğunuzu gösteriyor.Ben henüz hiç bir etkinliğe katılmadım:)
Muş ve orada görev yapmakla ilgili bir şeyler yazarsanız şahsen ben memnun olurum.Hayırlı olsun bloğunuz.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Nirvana Merhaba,

Siteni bugün keşfettim ve çok beğendim.Artık her fırsatta buradayım.Siteyi incelerken çatal tarifini görünce çok şaşırdım bu tarifi yayınlaması için portakal ağacı'na ben yollamıştım yani bu benim için çok hoş bir sürpriz oldu.Ayrıca tarifi beğenmene çok sevindim.Bende en kısa zamanda senin güzel tariflerini deneyip afiyetle yiyeceğim.
Sevgiler
Nilüfer Külekçi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...