1 Mayıs 2012 Salı

ÇİLEKLİ YAZ TATLISI


Merhaba arkadaşlar güzel yorumlarınız ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim...Herkesi çok özlemişim gerçekten fırsat buldukça geziniyorum zaten nefis tarifler olmus bloglarda bayıldım...
Aslında merak ettiğim bişey de var Yeşim ablanın blogunu acamıyorum daha öncede olmustu sonra düzelmişti ama sımdı güzel tariflerinden uzak kaldık yeturun maalesef umarım önemli bişey olmamıstır...
Gelelim tarife tam mevsiminde bol ve lezzetli çilekle hemencecik yapacagınız kolay bir tatlı bu...Afiyet olsun...

Malzemeler:
Çilekli marmelat için;
*yarım kilo çilek
*4-5 yemek kaşığı toz şeker
*2-3 yemek kaşığı mısır nişastası
Muhallebi için;
*yarım kilo süt
*3 yemek kaşığı un
*5 yemek kaşığı toz şeker
*vanilya
Yapılışı:
1-Muhallebiyi yapmakla başlıyoruz..Önce unu şekeri biraz karıstırıp yavaş yavaş sütü ekliyoruz çırparak pişiriyoruz...Altını kapatmadan hemen önce vanilyasınıda ekleyip biraz daha cırpıyoruz kuplara yarısına kadar olacak şekilde dolduruyoruz...
2-Çilekli muhallebi için ise çileği ayıklayıp şekerle birlikte rondodan geciriyoruz...Daha sonra sos tenceresine alıp kaynamaya bırakıyoruz..
3-Yarım bardak suda nişastayı eritip kaynamaya başlayan çilek püresine bir yandan cırparak ekliyoruz...Kıvamı olunca kapatıyoruz...
4-Soguyan muhallebilerin üzerine çilek püremizi döküp sogutuyoruz...Hepsi bu kadar.....sevgiler....

21 kişi yazmış,sende yazmak istermisin?:

Unknown dedi ki...

Canım bende dün akşam yaptım çilek
le farklı lezzetler bol bol görücez
inşallah sevgiler.

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik gercekten guzel gorunuyor.silmis blogunu oyle diyorlar ama uzulurum vallahi.gercekten mahkum kaldik.sevgilerle.

kalpkurabiye dedi ki...

canım kutlarım senii:)) çilekli lezzetler yarasın bebişine:) maşallaahh:) bende çok uzun aralar verdim ama sen gibi geri döndüm çok şükür:)) dilerim iyisindir tatlım öpüyorum çok:)

ihlamurcum dedi ki...

Bu aralar bende çileklere takılıyorum, nefis olmuş.Elinize sağlık.

Mutfak Dili dedi ki...

Yazin en cok sevilen tatlisi. Soguk soguk tketilecek lezzet..
Elinize saglik olsun..
Yesim hanimin sitesi kapanmis ve sanirim arkadas blogu kurtaramadi. Cunku cok uzun sure oldu..
Gecenlerde benimde basima geldi. Insallah tekrari olmaz.
Sevgiler canim..

Unknown dedi ki...

Çok güzewl olmuş,ellerıne saglık.Çilek olunca her şey bır başka güzel oluyor.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Her yerde çilekli tarifler var, ne güzel. Harika bir tatlı olmuş canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

canım uzun zamandır yoktun oncelıkle hosgeldın dıyorum guzel bır gelıs yaptın çilekle,nefıs olmus ellerıne sağlık

Ferkay dedi ki...

Sütlü tatlıları çok seviyorum ellerine sağlık canım benim..
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Çilekli herşeye bayılıyorum ama ben bir türlü fotoğraflayamadım yaptıklarımı..
Ellerine sağlık canım..
Nefiss görünüyor.

Unknown dedi ki...

MERHABA,SAYFAMDA SİZİN İÇİN BİR DAVET VAR... BEKLERİM, SELAMLAR

Unknown dedi ki...

benim blogda bir ödülün var:)

Tuğba Mutfakta dedi ki...

Çok lezzetli olmuştur eminim ellerinize sağlık
Bende mutfağıma beklerim..sevgiler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Of lezzetli aldım yemek istiyorum.
Mmmmmmm

Unknown dedi ki...

bloğumda bir ödülün vaarrrr

Unknown dedi ki...

bloğumda bir ödülün vaarrrr

yoldy35 dedi ki...

Yazılarınızı gityat.com ' da paylaşabilir, sitenizi tanıtabilir ve kendi kanalınızı kurabilirsiniz. Sizi de aramızda görmek bizi çok mutlu eder.

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ellerinize sağlık, anneler gününüz kutlu olsun...

SeneminYemekleri dedi ki...

Doktor bu ne şimdi :( Bensizmi yedin bende bundan sitiyorum :D

Limon çiçekleri dedi ki...

Canım benim.Nerelerde bu hatun diyordum.Sen neden çıkmıyorsun benim kumanda panelimin readerında anlamadım.aklıma düştü bir bakayım sana dedim,neler olmuş neler...Öncelikle tebrik ederim canım.Sağlıkla gelsin bebek inşAllah.Bu arada tatlıda çok enfes görünüyor.Ellerine sağlık..Çok uzatma arayı:)

LeylaK dedi ki...

hava o kadar sıcakki böyle soğuk bir tatlı ne iyi olurdu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...