2 Aralık 2013 Pazartesi

HAVUÇLU KEK


Ne zaman olursa olsun yenebilecek bir lezzet Havuçlu Kek...Baharatlı olusumu cevizlerimi bilmem ama beni benden alır gercekten....Bir çok tarif denedim ve tabiki kendime özgü bir tarif geliştirdim sonunda.Resimde gördüğünüz kalıp yaklasık 20 kişilik normal kek kalıbı ve sadece 2 yumurta kullandım...Siz kendinize göre arttırabilirsiniz...
Ailecek cok seviyoruz kekleri Tibet Yankı yedikçe de benim hosuma gidiyor...Baslarda ona ozel kekler kurabiyeler yapıyordum acıkcası seker tuketmesini istemedim...İlerleyen zamanlarda bebek tarifleri adı altında yayınlamayı düşünüyorum bakalım hayırlısı suanda bile iş yerinde iki arada bir derede yazıyorum...Kusura bakmayın arkadaslar...sizleri özluyorum gercekten...Sevgiler...

Mazlemeler:
*2 yumurta
*1 su bardağı şeker
*1 su bardağı rendelenmiş havuç
*Yarım su bardağı sıvıyag
*Yarım su bardagı ceviz
*1 çay kaşığı tarçın
*yarım cay kasıgı toz zencefil
*1,5 su bardağı un
*yarım paket kabartma tozu
*Yarım cay kasıgı karbonat
*vanılya
Yapılışı:
1-Yumurta ve seker iyice kabarana kadar cırpılır..Bu arada un k.tozu karbonat vanılya ve baharatlar bir kapta karıstırılıp elenir...
2-Yumurta karısımına sıvıyag eklenır cok az daha cırpılır sonra havuclar ilave edilir bu asamadan sonra tahta kasıkla cırpın.
3-En son azar azar un karısımını ekleyin çok katı olmayan bir hamur olmalı...Yaglanmıs unlanmıs kek kalıbına dokulup kek gibi pişirilir...Yani 175 derecede yaklasık yarım saat...
Afiyet Olsun...

4 kişi yazmış,sende yazmak istermisin?:

Tuğba Ölçer Blog! dedi ki...

Nirvanacığım, döktürmüşsün yine, ellerine sağlık. Zaman nasıl da hızlı geçiyor. Bizim oğlanlar büyüdü de kek yiyor :)))

NİRVANA dedi ki...

AYYYY CANIM BENİİİİİİMMMM SORMA BİZ HALA GÖRÜŞEMEDİK BİDE BU ZAMAN OLDU :))

zeymurancafe dedi ki...

bu zamanda en çok yapılanlardan havuçlu kek tarçin ve ceviz ve bir bardak da çay ,ooh miss ,ellerine sağlık canım nefis görünüyor

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinası
döner makinası
çay kazanları
Endüstriyel Mutfak
sanayi tipi
çay makinası
remtamutfak.net
Remta Döner Makinası
Remta çay kazanı
sanayi tipi çay makinesi
sanayi tipi tost makinesi
elektrikli ızgara
endüstriyel
film izle
film izle
cerciko.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...