5 Ekim 2011 Çarşamba

BÖĞÜRTLEN REÇELİMMM

Bayramda Adana'daydık oradan bir sürü şey getirdim ama en cok sevindiğim bu mis gibi böğürtlenlerdi.Yabani böğürtlenler bunlar ve inanın bir saatte 3 kişi anca 1 kilo kadar toplayabildik.Bilirsiniz taa uzuna kadar minik minik dikenleri mevcut...Kendileri coook tatlı bir meyve ama dokunmak ölüm...Her ne kadar 2 ağzıma 2 kovaya şeklinde toplamış olsamda bana reçel için yetecek kadar toplanmıs oldu...


Görünen yol boyunca cift taraflı böğürtlenler yükselmişti ve tam zamanıydı...Sıkı kapaklı bir kaba koydum ve sagsalim İstanbul'a geldi benimle...Aslında biraz yararlarından bahsedeyim size...Böğürtlen yaralar için cok iyi gelen bir yapıya sahip özellikle agız içi diş eti aftlara cok iyi gelir...Kurumuş meyveleri suya konularak yapılan suruplar bagırsaklara iyi gelir düzenler;tansiyonu ve vücuttaki şişlikleri indirmeye yardımcı olur...Tabi benim gibi reçel olarakta bütün sene yiyebilirseniz süper olur...


Yaklaşık 1 kilo böğürtleni tencereye koyup üzerini yarım kilodan biraz daha fazla toz şekerle iyice kapattım...2-3 saat böyle beklettim...Daha sonra cok ağır olarak pişirmeye başladım...Hiç karıstırmadım şeker eriyene kadar.Kaynamaya başladıktan sonrada ateşi biraz daha artırdım kıvamı olana kadar kaynatmaya devam ettim...En son yarım limonun suyunuda ekledim...5 dk daha kaynattım altını kapatıp sıcakken kavanoza doldurdum ılıyınca dolaba koydum...Cok güzel oldu denemenizi tavsiye ederim...Sevgiler....

22 kişi yazmış,sende yazmak istermisin?:

bırtutamkekik dedi ki...

ohh:))
afiyetle tüketin...
çookk güzelll görünüyor resimlerr:)
hiçç şüpheye düşürmüyor lezzetinden:)
tam kıvamında...
ellerinize sağlık.
sevgilerimle...

LeylaK dedi ki...

herr doktor, süper fotoğraflar, ellerine sağlık. afiyet olsun :)

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ayy canım benim reçel de yaparmış :)
Sonra da bir güzel resimlermiş :)
Ellerine sağlık tatlım,şahane olmuş reçelin..
Afiyet şifa olsun..
Sevgiler :)

Baharcicegi dedi ki...

bögürtlenleri toplamasi biraz zahmetli olsada receli cok güzel olmus rengi tam kivaminda oldugunu gösteriyor kahvaltiniza lezzet katacak nefis bir recel olmus

**sema** dedi ki...

çok severim böğürtlen reçelini.. sizinki de çok lezzetli görünüyor..ellerinize sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

dişlerim yüzünden epeydir reçel yemedim ya nasılda canım çekti görünce.ellerine sağlık canım.resime bakınca çok güzel olduğu belli. afiyet şeker olsun.öpüyorum.

NİRVANA dedi ki...

Aysegul cok saol canim....

leylacim bende sevgilerimi yolluyorum saol...

Bahatcicegi toplarkenn cok fena olduk gercekten ellerimiz yara icinde kaldi ama degd... tesekkur ederim...sevgiler...

Zeliha canim benim bu kadar guzel meyveden herseyi yapilir ama dimi...opuyorum..

sema saol ugradigin icin sanada kolay gelsin dogum yaklasmis...opuyorum

sevdacim benim dislerde fena ama dayanamadim yedim...saol canim

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık...adana nasıldı...hala sıcaktır değilmi...özledim ya...kısmet bakalım ne zaman gidicez bir daha...güzel bir gün diliyorum...sevgilerimle...

SeneminYemekleri dedi ki...

:)) oy oy bende istiyorum çok zaman oldu yabani böğürtlen yemeyeli. Ekşilerinede bayılırım.Afiyet olsun canım

lezzettabağı dedi ki...

Bayılırım böğürtlene, beni tanıyanlar bilir onları gördüğüm an toplayabilmek uğruna elimi kolumu nasıl heba ettiğimi.. hatta eşim başedemedi bahçemize 2 sene önce bouhouse dan bir fide satın aldı artık ilkbaharda az da olsa meyvelerini büyük bir zevkle topluyorum.seninde eline sağlık afiyetle yemek kısmet olsun sevgiyle kalın..

anneminkizıyim dedi ki...

Hiiim bayilirim bu tada ellerinize saglik,
sevgiler....

NİRVANA dedi ki...

Yeşim ablacım adanayı bende cok özledim hala sıcakmış ama yaz gibi değil tabi...sevgiler...
senemcim annemler getirirse ayırıcam sana mutlaka :))
Şükrancım bende her yanımı kestim ama yine olsa yaparım...sevgiler...
annemin kızıyım cok saol...bu arada kırmızı üzümle yaptıklarına bayıldım...Denenecek mutlaka...sevgiler...

Adsız dedi ki...

benim aklımm hala tavuk ıskenderde ama yaa :)) böğürtleni çok severim ama reçelini yiyemem nedense :) çok nefis gözüküyor ellerine sağlık.

Vaktin olursa Bakırköy'de bi kahve içelim ,mucks:)

kalpkurabiye dedi ki...

işte bende böyle biryerden topladımm topladığımdan fazlasını da yedim:))
ellerine sağlık canım.)

Unknown dedi ki...

Müthiş güzel görünüyor.
Elleriğne sağlık canım..
Nefisssssss..

mutfakcini dedi ki...

ay ben o kadar eziyet çekip yermiyim,vitrine koyarım bu güzelliği :) Kıyamam ben senin elcağızlarınaa,emeklerine sağlık canımm :) Öperim kocamann

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık canım,nasıl güzel olmuş her halinden belli..

NİRVANA dedi ki...

Şulecim ayarlayalım bir gün tatlım...öptm...
Deniz senin böğürtlenlerde süperdi canım...sevgiler...
Meliha saol canım...sevgiler...
Cemilem canım benim saol...öpüyorum kocaamaann
Reyhancım saol canım gercekten cok güzel oldu...sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes olmuş renk ve kıvam 10 numara sevgiler.

hunerlieller dedi ki...

6 Ekim /26 Ekim 2011 Tarihleri arasında yapılacak olan PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE Tüm blog ve sitesi olan arkadaşlarım davetlidir.
http://hunerlieller.net sitemden yada hunerli_eller@hotmail.com
adresinden bana ulaşabilirsiniz.

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

ne kadar güzel gözüküyor fotograflar cok süper ellerinize saglik

Noblesse dedi ki...

bloğumu ziyaretin için teşekkür ederim, reçel nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...